برندینگ محصولات آرایشی بهداشتی

آنچه مصرف کننده را متقاعد می کند که برای خرید محصول شما هزینه کند و از میان تنوع گسترده محصولات، محصول شما را انتخاب کند، محبوبیت، مقبولیت و اعتبار برند شما است. ایجاد ارزش برای برند نزد مشتری و اعتبار بخشی به برند در حدی که بتواند با برند های معروف و مستقر در بارار رقابت کند نیازمند دانش تخصصی چند وجهی و برنامه ریزی دقیق با بهره گیری از طیف وسیعی از علوم اجتماعی، فناوری اطلاعات، گرافیک و مصورسازی، خلاقیت، روانشناسی و غیره است. حتی اگر محصول شما از مرغوبیت بسیار بالاتری نسبت به سایر برند ها برخوردار باشد اما برندینگ به صورت علمی و حرفه ای انجام نشود محصول شما به سختی در بازار تثبیت می شود. زیبافارمد دانش منحصر به فرد برندینگ خود را در اختیار شما قرار می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید برند خود را به عنوان یک برند محبوب، متفاوت و دارای مزیت های نسبی به بازار معرفی و در ذهن مشتریان تثبیت کنید.

ثبت برند و علامت تجاری

لوگو فقط یک آرم برای محصولات شما نیست. لوگو در یک طرح خلاصه و مختصر می تواند نماینده هوشمندی برند شما، تمایز و برتری آن، و بسیاری ارزش های دیگر باشد که برند شما میخواهد آن را به مخاطب ارائه کند. تاثیرگذاری لوگو حتی گاه بیش از آنکه در سطح خودآگاه مخاطب باشد در سطح ناخوداگاه است. و از این جهت طراحی لوگو موضوعی بسیار تخصصی و نیازمند دانش عمیق و چند بعدی است. لوگو باید بتواند تا حد ممکن ابعاد مختلف هویت و شخصیت برند شما را منعکس کند. خلق طرحی که در کمال سادگی بتواند روح ارزش های برند شما را بازتاب دهد تاثیر قابل توجهی در جایگاه برند شما در ذهن مخاطب می گذارد. زیبافارمد به عنوان بخشی از خدمات برندینگ طراحی لوگوی محصول شما به گونه ای که یادآوری همیشگی برای ارزش برند شما در ذهن مخاطب باشد بر عهده میگیرد.

تدوین طرح جامع برند (Brand Book)

برای موفقیت در برندینگ محصول خود باید یک طرح جامع برندینگ داشته باشید که تمام جزئیات برند شما را به دقت در نظر گرفته باشد. برند شما میخواهد چه ارزشی را برای مشتری شما ایجاد کند؟ میخواهد چه احساسی را به مشتری منتقل کند؟ چه تفاوتی را میخواهد القاء کند؟ برند شما میخواهد کدام طبقات اجتماعی را هدف بگیرد؟ برند میخواهد از کدام مسیر های اطلاع رسانی تبلیغ شود؟ باید توجه داشته باشیم برندینگ موضوعی وابسته به روح و روان مشتری شما است و موفقیت در آن نیازمند بهره گیری از آخرین یافته های روانشناسی اجتماعی است. از طرفی استراتژی برندینگ محصول در خلاء توسعه نمیابند بلکه ارتباط متقابلی با استراتژی بازاریابی، استراتژی فروش دارد. همه اینها باید در آغاز کار در قالب یک کتابچه برند (Brand Book) تنظیم و تدوین شود و پس از آن راهنمای همه فعالیت های دیگر در کسب و کار آرایشی بهداشتی شما قرار گیرد. زیبافارمد برند بوک محصول شما را به حرفه ای ترین شکل ممکن و با بهره گیری از تخصص بالا در روانشناسی اجتماعی و سایر علوم شناختی طراحی می کند.

طراحی لوگو

لوگو فقط یک آرم برای محصولات شما نیست. لوگو در یک طرح خلاصه و مختصر می تواند نماینده هوشمندی برند شما، تمایز و برتری آن، و بسیاری ارزش های دیگر باشد که برند شما میخواهد آن را به مخاطب ارائه کند. تاثر گذاری لوگو حتی گاه بیش از آنکه در سطح خودآگاه مخاطب باشد در سطح ناخودآگاه است. و از این جهت طراحی لوگو موضوعی بسیار تخصصی و نیازمند دانش عمیق و چند بعدی است. لوگو باید بتواند تا حد ممکن ابعاد مختلف هویت و شخصیت برند شما را منعکس کند. خلق طرحی که در کمال سادگی بتواند روح ارزش های برند شما را بازتاب دهد تاثیر قابل توجهی در جایگاه برند شما در ذهن مخاطب می گذارد. زیبافارمد به عنوان بخشی از خدمات برندینگ طراحی لوگوی محصول شما به گونه ای که یادآوری همیشگی برای ارزش برند شما در ذهن مخاطب باشد بر عهده میگیرد.

برنامه توسعه برند

برندینگ یک فعالیت مقطعی و موقت نیست که با ورود اولین محصولات شما به بازار آغاز و پایان یابد. برند شما مثل یک موجود زنده در طول زمان رشد و تکامل پیدا می کند. شما باید برای رشد برند خود برنامه داشته باشید. برای مثال ممکن است شما در ابتدا برند خود را با سبدی از محصولات در یک خانواده خاص از محصولات آرایشی بهداشتی معرفی کنید. اما پس از موفقیت در تثبیت برند خود بخواهید برند را به محصولات دیگر هم توسعه دهید. این توسعه و تکامل در بازار پیچیده امروز تصادفی و فی البداهه نیست بلکه باید از قبل برنامه ریزی شده باشد. طبیعتا این برنامه ریزی ممکن است متناسب با بازخوردی که شما در طول زمان از واکنش بازار به محصولتان دریافت می کند اصلاح و به روز رسانی شود ولی داشتن یک استراتژی توسعه برند برای تضمین رشد و ارتقاء برند ضروری است. استراتژی توسعه برند به شما کمک می کند در هر مرحله از معرفی تدریجی محصولات خود به بازار، بازار را برای استقبال از لاین بعدی محصولات خود آماده کنید. همچنین کمک می کند با چینش بهینه فرمولاسیون محصولات بازدهی اقتصادی برند خود در طول زمان را حفظ کرده و افزایش دهید. داشتن استراتژی پویای برندینگ کمک میکند ارزش مادی و معنوی برند شما در طول زمان رشد کند. زیبافارمد به شما کمک می کند یک استراتژی انعطاف پذیر و پویا برای برند خود توسعه دهید تا برند شما بتواند برای سال ها ارزش خود را در ذهن مشتری شما حفظ نماید.

فهرست