طرح تجاری برند

ارائه موفق محصولات جدید آرایشی بهداشتی به بازار همواره باید بر اساس تحقیقات بازار و شناسایی نیازهای برآورده نشده مصرف کنندگان و یا نیاز های در حال شکل گیری حال و آینده باشد. در صورتی که محصولی بدون درک نیاز بازار و شناخت محصولات رقیب و بازه مانور محصولات جدیدی به بازار عرضه شود ریسک بسیاربالایی به همراه خواهد داشت و امکان عدم موفقیت برند یا محصول زیاد است. تحقیقات بازار دارای اصول و قواعدی است که تسلط هر چه بیشتر بر آن به موفقیت بیشتر در کسب و کار آرایشی بهداشتی منجر می شود. افراد یا شرکت هایی که خود در این زمینه تبحر دارند می توانند با ارزیابی دقیق بازار ناحیه دقیق و امن ورود خود به بازار را شناسایی کنند و محصولاتی را به بازار عرضه کنند که نیاز بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان را برآورده کند و به این ترتیب تجارا خود را رونق دهند.
اما با توجه به عمق فنی و تخصصی دانش تحقیقات بازار، شرکت زیبافارمد به عنوان بخشی از خدمات جامع کسب و کار ارایشی بهداشتی خدمت تحقیقات بازار را بر اساسا سفارش مشتریان انجام می دهد. تحقیقات بازار می تواند بر پارامتر های مهمی نظیر نوع محصول، سبد محصول، حجم ورود به بازار، هزینه تمام شده، قیمت گذاری صحیح، و غیره اثر تعیین کننده داشته باشد. زیبافارمد با ارائه خدمات حرفه ای تحقیقات بازار به مشتریان کمک می کند که با شناختی دقیق و گسترده از بازار محصولات برند خود را طراحی کنند و با ضریب موفقیت بالا برند خود را به بازار معرفی نمایند.

تحقیقات بازار

تحقیقات بازار به عنوان اولین گام در طراحی یک طرح تجاری برای ساخت حرفهای محصولات آرایشی بهداشتی بسیار مهم است. این تحقیقات شامل بررسی نیازها، ترجیحات و عادات مشتریان، محصولات و خدمات موجود در بازار، رقبا و شرایط بازار است.

با انجام تحقیقات بازار، شما میتوانید به بهترین شکل ممکن با نیازهای مشتریان و شرایط بازار آشنا شوید و محصولات خود را بر اساس آنها طراحی کنید. همچنین، با شناخت رقبا و محصولات مشابه در بازار، میتوانید ایدههای خلاقانهتری برای طراحی محصولات خود داشته باشید و راههایی برای رقابت با آنها پیدا کنید.

به طور خلاصه، تحقیقات بازار یک ابزار بسیار قدرتمند در طراحی یک طرح تجاری موفق است که به شما کمک میکند تا برنامه ریزی های خود را برای رسیدن به موفقیت به بهترین شکل ممکن انجام دهید و در نتیجه، ریسک احتمالی را کاهش دهید.

طراحی سبد محصول

برای موفقیت در برندینگ محصول خود باید یک طرح جامع برندینگ داشته باشید که تمام جزئیات برند شما را به دقت در نظر گرفته باشد. برند شما میخواهد چه ارزشی را برای مشتری شما ایجاد کند؟ میخواهد چه احساسی را به مشتری منتقل کند؟ چه تفاوتی را میخواهد القاء کند؟ برند شما میخواهد کدام طبقات اجتماعی را هدف بگیرد؟ برند میخواهد از کدام مسیر های اطلاع رسانی تبلیغ شود؟ باید توجه داشته باشیم برندینگ موضوعی وابسته به روح و روان مشتری شما است و موفقیت در آن نیازمند بهره گیری از آخرین یافته های روانشناسی اجتماعی است. از طرفی استراتژی برندینگ محصول در خلاء توسعه نمیابد بلکه ارتباط متقابلی با استراتژی بازاریابی، استراتژی فروش دارد. همه اینها باید در آغاز کار در قالب یک کتابچه برند (Brand Book) تنظیم و تدوین شود و پس از آن راهنمای همه فعالیت های دیگر در کسب و کار آرایشی بهداشتی شما قرار گیرد. زیبافارمد برند بوک محصول شما را به حرفه ای ترین شکل ممکن و با بهره گیری از تخصص بالا در روانشناسی اجتماعی و سایر علوم شناختی طراحی می کند.

آنالیز اقتصادی

آنچه مصرف کننده را متقاعد می کند که برای خرید محصول شما هزینه کند و از میان تنوع گسترده محصولات، محصول شما را انتخاب کند، محبوبیت، مقبولیت و اعتبار برند شما است. ایجاد ارزش برای برند نزد مشتری و اعتبار بخشی به برند در حدی که بتواند با برند های معروف و مستقر در بارار رقابت کند نیازمند دانش تخصصی چند وجهی و برنامه ریزی دقیق با بهره گیری از طیف وسیعی از علوم اجتماعی، فناوری اطلاعات، گرافیک و مصور سازی، خلاقیت، روانشناسی و غیره است. حتی اگر محصول شما از مرغوبیت بسیار بالاتری نسبت به سایر برند ها برخوردار باشد اما برندینگ به صورت علمی و حرفه ای انجام نشود محصول شما به سختی در بازار تثبیت می شود. زیبافارمد دانش منحصر به فرد برندینگ خود را در اختیار شما قرار می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید برند خود را به عنوان یک برند محبوب، متفاوت و دارای مزیت های نسبی به بازار معرفی و در ذهن مشتریان تثبیت کنید.

طرح جامع کسب و کار

برندینگ یک فعالیت مقطعی و موقت نیست که با ورود اولین محصولات شما به بازار آغاز و پایان یابد. برند شما مثل یک موجود زنده در طول زمان رشد و تکامل پیدا می کند. شما باید برای رشد برند خود برنامه داشته باشید. برای مثال ممکن است شما در ابتدا برند خود را با سبدی از محصولات در یک خانواده خاص از محصولات آرایشی بهداشتی معرفی کنید. اما پس از موفقیت در تثبیت برند خود بخواهید برند را به محصولات دیگر هم توسعه دهید. این توسعه و تکامل در بازار پیچیده امروز تصادفی و فی البداهه نیست بلکه باید از قبل برنامه ریزی شده باشد. طبیعتا این برنامه ریزی ممکن است متناسب با بازخوردی که شما در طول زمان از واکنش بازار به محصولتان دریافت می کنید اصلاح و به روز رسانی شود ولی داشتن یک استراتژی توسعه برند برای تضمین رشد و ارتقاء برند ضروری است. استراتژی توسعه برند به شما کمک می کند در هر مرحله از معرفی تدریجی محصولات خود به بازار، بازار را برای استقبال از لاین بعدی محصولات خود آماده کنید. همچنین کمک می کند با چینش بهینه فرمولاسیون محصولات بازدهی اقتصادی برند خود در طول زمان را حفظ کرده و افزایش دهید. داشتن استراتژی پویای برندینگ کمک میکند ارزش مادی و معنوی برند شما در طول زمان رشد کند. زیبافارمد به شما کمک می کند یک استراتژی انعطاف پذیر و پویا برای برند خود توسعه دهید تا برند شما بتواند برای سالها ارزش خود را در ذهن مشتری شما حفظ نماید.

فهرست